לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

אילו תוכנות אנימציה אתם חייבים להכיר?

אם אתם חולמים להפוך לאנימטורים, אתם צריכים מלבד כישרון ויצירתיות גם לא מעט ידע ומיומנויות שונות. לימודי אנימציה יעניקו לכם את כל הכלים הנחוצים, וביניהם גם מספר תוכנות אנימציה למגוון מטרות ושימושים.

קיימות המון תוכנות כיום, ואין ספק שלא תוכלו להתמקצע בכולן, אבל במסגרת תואר באנימציה תלמדו ותתנסו בתוכנות מרכזיות בתעשייה.

לא משנה אם אתם רוצים לעשות אנימציה לסרט קולנוע, משחק וידאו, פרסומת או כל ייעוד אחר – תוכנת האנימציה הנכונה תסייע לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר. כמובן שיש גם סוגים שונים של אנימציה, כמו דו-ממדית, תלת-ממדית, סטופ מושן וכו'.

לא יכולים לחכות? רוצים לדעת אילו תוכנות תכירו במהלך לימודי אנימציה?

הכנו לכם סקירה קצרה, שתשאיר לכם טעם של עוד.

MAYA

אי אפשר לעבוד בתחום, או אפילו לעסוק באנימציה בתור תחביב, מבלי לכל הפחות להיתקל ב-Autodesk Maya. זוהי תוכנה נפוצה ופופולרית מאוד, והראשונה שכדאי להכיר. היא מאפשרת הנפשות שונות, מידול, סימולציות ורינדור תלת מימד, עם ערכת כלים מגוונת ויעילה. ניתן להשתמש במאיה ליצירת דמויות, סביבות, מציאות מדומה ואנימציה בטכניקות שונות.

חולמים לעבוד יום אחד באולפני דיסני? אמני דיסני אמנם משתמשים בכמה תוכנות אנימציה, אך כדאי לדעת שאחת מהן היא מאיה. אגב, אם אתם סקרנים לגבי פיקסאר, מעניין לציין שבאולפן שלהם משתמשים בתוכנה פנימית, שאינה זמינה לקהל הרחב.

אנימטורים מתחילים רבים רוצים לדעת: באיזו תוכנת אנימציה משתמשת דיסני? ובכן, אל תסתכל רחוק יותר – בעוד שאמני דיסני משתמשים במגוון תוכנות אנימציה, אחת האפשרויות הפופולריות ביותר היא Autodesk Maya. (אם השאלה שלך, לעומת זאת, היא "באיזו תוכנת אנימציה משתמשת Pixar?" זו תוכנה קניינית שאינה זמינה לאנימטורים מחוץ לחברה.)

התוכנה סייעה ביצירת סרטים כמו 'אוואטר', 'Wall-E', שרק, מולאן ועוד הרבה אחרים.

TVPAINT

הנפשה דו-ממדית היא טכניקה חשובה, שללא ספק תלמדו בכל תואר באנימציה. לשם כך, כנראה שתזדקקו ל-TVPaint, תוכנת אנימציה צרפתית. בתוכנה כמות גדולה מאוד של כלי עיצוב והנפשה, והיא מספקת פתרון מקיף מאוד, כפי שמעידה נוכחותה במחשבים של אנימטורים ואולפנים מקצועיים.

התוכנה מבוססת על טכנולוגיה של מפת סיביות, ולכם מתאימה גם לאלה שאוהבים ליצור אנימציה בשיטות מסורתיות (לחובבי הציור על נייר) וגם לאלה שמעדיפים שיטות דיגיטליות.

DRAGONFRAME

רוצים ליצור סרטי סטופ מושן? Dragonframe היא התוכנה שאתם צריכים להכיר. התוכנה מתממשקת עם מגוון מצלמות דיגיטליות, ואז מאפשרת לשלוט בצילום באופן מלא מבחינה תאורה, פוקוס, מיקום, איכות ובעצם הכל.

למעשה, מדובר בתוכנה כל כך שימושית, שאין לנו ספק שכבר נתקלתם בסרטים וסרטונים שנעשו באמצעותה.

PREMIERE

רק בכמה מילים: אדובה פרימייר פרו היא לא תוכנת אנימציה, אלא משמשת לעריכת וידאו. למרות זאת, חשוב מאוד להכיר אותה היטב כדי לעבוד בתחום.

אילו תוכנות אנימציה אתם חייבים להכיר?