לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

כיצד לימודי צילום וקולנוע יתרמו לך להתמודד עם האתגרים האמיתיים בעבודה עצמה

כמו בכול תחום, תמיד יש פערים בין חממת הלימודים לעולם האמיתי שמחכה בחוץ. עם זאת, אין לצאת לשם ברגל שמאל ובחששות, וכן יש מספר דברים אותם ניתן לעשות לפני דריכת הרגל הראשונה, כן יש מספר דברים שעשויים להכין כמה שרק ניתן.

הכנה ראויה

כאשר אדם מבקש למצוא את מזלו בתעשיית הצילום והקולנוע בארץ או מחוצה לה, הוא עשוי למצוא את עצמו מאיום ומאותגר וצריך להילחם על כל צעד. עם זאת כיוון שלא רק למזל ולכישרון יש כוח והשפעה על ההצלחה, יש לזכור שגם ללימודים יש כוח חשוב. כך שאם אדם יודע שהייעוד שלו נמצא בתחום הצילום או הקולנוע, מומלץ שהוא ישקיע בלימודים מסודרים בתחום, וזאת על מנת שהוא ינחיל הצלחה גם בעולם הפרסום המקצועי שבחוץ.

הגדלת הסיכויים

כשניגשים למסלול לימודי צילום וקולנוע, לא רק שנטמעים בסביבה תומכת שזהו עניינה הראשי, לא רק שמכירים אושיות מהתחום ומתנסים לעבוד עם כלים מקצועיים דוגמת מצלמות ותפאורות, אלא גם למדים כיצד פועלים תחת לחץ של זמן, כיצד בונים קונספט באופן נכון, כיצד עובדים בצוות, כיצד נתקלים בסיטואציות בהן יש תמיד מי שלא מרוצה, או בסיטואציות בהן תמיד יש מי שמנסה לכפות את דעתו. בנוסף בלימודים מקצועיים נתקלים בצוות מרצים שאינו נותן הנחות, אלא נותן ביקורת הדומה לזו שניתן לפגוש בעולם שבחוץ. כך שאם הולכים ללמוד במקום מקצועי עם סגל טוב וציוד מקצועי, האתגרים שבחוץ יהיו פחות זרים ועל כן כושר ההשתלבות בתעשייה גדל.

ג'ונגל או ספארי

כאשר מדובר על לימודי צילום וקולנוע במקום איכותי, ניתן לצפות שהוא לא יעגל פינות ולא יסתיר את העולם שבחוץ. מקום איכותי משקיע במרצים מנוסים, ועל כן כל אופי הלימודים שזור בדגשים שחשובים בעולם האמיתי, בטיפים שהובחנו ע"י הצוות המנוסה, והמשימות השוטפות שומרות על רף גבוה שלא היה מבייש שום פרויקט חיצוני. כאשר משלבים לכל זה גם התנסות בכלי עבודה אמיתיים, ואף מעמיקים בהכרת תוכנות ובהטמעת שיטת עבודה, הרי שהג'ונגל שבחוץ יימצא יותר כספארי ידידותי, ולו רק בשל הביטחון שהתלמידים צוברים בזמן הלימודים.

גם וגם

נכון שלימודי צילום וקולנוע כוללים גם לא מעט לימודי תיאוריה והיסטוריה, אך יחד עם זאת הם גם כוללים התנסות ואינספור פרויקטים. כך שברגע שמכירים את העבר, דורכים בהווה ומדמיינים את העתיד, ברגע שנכנסים לאווירה שפרויקט רודף פרויקט ולמדים לפעול תחת לחץ, ברגע שכלי העבודה מוכרים וזוכים לרכוש שפה משותפת עם שאר העוסקים במלאכה, הרי שכבר ניתן לסמן וי אחד גדול. כך שאם נחזור אחורה לשאיפה הראשונית, (להיטמע בתחום), הרי שמדובר על הכנה רצינית ומקצועית, הכנה שאינה משייפת פינות ומאפשרת לתלמיד להיות מוכן להיאבק על מקומו, להוכיח את עצמו, להביא את עצמו המקצועי לעולם האמיתי.