לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

איך לבחור סדנת צילום?

עולם הצילום עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. ממצלמות הפילים ה- "פרה-היסטוריות", אל המצלמות הדיגיטליות הפשוטות, דרך המצלמות בטלפונים החכמים וכיום גם למצלמות המקצועיות אשר הפכו להיות זמינות לרכישה יותר מאי פעם. התנופה הגדולה של התחום מתבטאת היטב גם במוסדות הלימודים השונים, כאשר יותר ויותר אנשים בוחרים להעשיר את עולמם וללמוד צילום בסדנאות שונות, בין אם בתור תחביב ובין אם בתור אפיק מקצועי מבטיח ומשתלם במיוחד. מאחר וסדנאות רבות מוצעות לכל דורש, להלן מספר דגשים בבחירת סדנת הצילום המתאימה ביותר עבורכם.

יותר פרקטיקה לצד תיאוריה

ניתן לבנות תאוריות שונות סביב עולם הצילום ואכן ניתן למצוא חוקרים אשר מנסים להתחקות אחר מגמות שונות בתחום מקצועי זה. אלא, שרוב רובם של אלו אשר מעוניינים להתחיל לימודי צילום, רוצים לעשות כן על מנת ללמוד את התחום מבחינה פרקטית. לכן, יש להעדיף בחירה של סדנת צילום אשר שמה דגש רב על הפרקטיקה לרבות הדמיות חיות בסטודיו מאובזר היטב, הכנת עבודות בית ומטלות סוף קורס/שנה, "יציאות לשטח", ארגון ימי צילומים משותפים ועוד. יחד עם זאת, יש לדעת כי צילום מהווה גם מונח מופשט יותר אשר קשור לתיאוריות של תפישה. לכן, רצוי לבחור בסדנת צילום אשר מתאימה לרוח העיצובית ולאופי הצילום שלכם כגון התמקדות במוצר, בעירום, באופנה, צילומי רטרו, צילומי מאקרו, נוף, פרסום, מזון וכו'.

סביבת לימודים וצוות המרצים

העברת התכנים בסדנאות צילום חייבת לאפשר ביטוי עצמי של כל אחד מהמשתתפים. זוהי הסיבה מדוע כדאי להעדיף סדנה אשר מראש כוללת מספר תלמידים מצומצם בכיתת לימוד אחת כאשר על הכיתות להיות מרווחות ומצוידות באמצעים טכנולוגיים מתאימים וחדשניים. על מנת לצאת כמה שיותר נשכרים מלימודי הצילום שתבחרו, חשוב ביותר לבחור בסדנת צילום אשר אותה מעבירים מיטב המרצים בתחום. מרצים נחשבים בתחום יהיו מנהלי מעבדות לצילום, בעלי תערוכות, צלמי אומנות, צלמי וידאו ועוד. בררו אודות צוות המרצים. חלק מבתי הספר לצילום מספקים מידע רב אודות המרצים השונים, לרבות קישורים לתיקי עבודות ותערוכות.

מה לומדים בסדנה?

באופן עקרוני, סדנת צילום צריכה לספק למתעניין את כל הכלים הדרושים לו על מנת לעסוק בתחום באופן עצמאי, בין אם בתור מקצוע ובין אם כחובבן. על מנת לעשות כן, יש לבחור בסדנה אשר מציעה את היקף הלימודים הנכון ביותר עבורכם, החל מקורסים בודדים בתור מבוא או קורסים מקצועיים ממוקדים וכלה בלימודים מלאים אשר מתפרשים על פני מספר שנים ומזכים את העוברים בהצלחה בתעודה מקצועית ונחשקת בצילום ואף בתואר לכל עניין ודבר, לעיתים רבות אף ממוסד אקדמי מוכר. חשוב ביותר שהסדנה תשים דגש רב על פיתוח מיומנויות אישיות, לצד תפעול הכלים השונים והתאמת הקונספט לשיטת הפעולה הרצויה בזמן הצילום כגון צילום עיתונאי, צילום בתנועה, צילומי אופנה ותדמית, צילום קונספט, צילום חפצים נייחים ועוד.

ציוד

כאשר משתתפים בסדנת צילום, ישנה חשיבות גדולה לזמינות כל אמצעי הטכנולוגיה העכשוויים על מנת לצבור ניסיון ולהתמקצע.בתי ספר לצילום ברמה הגבוהה ביותר יאפשרו למשתתפים להשתמש במצלמות חדישות, מעבדות לפיתוח תמונות מתקדמת, תוכנות עריכה מקצועיות ומעודכנות, עמדות מחשב רבות לעבודה עצמית ועבודה בקבוצות, ציוד אנאלוגי ודיגיטאלי וכמובן, ציוד קצה מהמתקדמים שיש, סורקים, מדפסות הזרקת דיו ועוד. חשוב מאוד שמרחב הלימודים יכלול סטודיו מאובזר אשר יהיה זמין לעבודה עצמאית מעבר לשעות הלימודים בפועל.