לימודי ציור מנשר - אמנות-שני-דיכנר
צור קשר

ברכות

ברכות חמות למתן מתווך בוגר המחלקה לצילום
על השתתפותו במהדורה הרביעית של פרס דיסקברי 2024
של קרן לואיס רודרר
עם הפרויקט
'השמש שבורה'

PHOT6 1

המיצב הצילומי The Sun is Broken מאתגר הן את הייצוג והן את הכלים שבאמצעותם הוא מיוצר. אלימות שעברה מוטציה חדורה באשליית האינסוף מתפרצת ביצירת התמונות הללו, בין אם זו לכידת פעולה חודרנית בסמארטפון (Cracks) או ייצור של נוף כוכבי מגיליון נייר זכוכית (והכוכבים נראים מאוד שונה היום).

סדקים נולדים מחסימה: כף היד חוסמת את עדשת הסמארטפון המתעדת את הפעולה. האירוע יוצר פרצה זוהרת בפני השטח של התמונה המוקלטת. האדום הארגמן הוא לא אחר מאשר מחזור הדם. התצלומים המופשטים שהתקבלו דומים לקרעים של לוסיו פונטנה (מושגים מרחביים). על גב הקנבסים החתוכים שלו, רשם חסיד המרחביות את המילה attesa [ציפייה]. החתך נפתח אל חלל אינסופי. בעבודתו של מתן מיטווך, הצופה מתנגש כעת בזכוכית הסופית של המסך, כשהוא מתבונן בפרץ הליבון הזה. בשני המקרים, התמונה נובעת מאקט של אלימות, אבל מחוות השחרור ההיסטורית של פונטנה הפכה כאן למעשה של חסימה.

מנגנון החסימה פועל גם ב- And the Stars Look Very Different Today. הנוף המרחבי האינסופי שלפנינו אינו אלא פיתוי, שכן העבודה נובעת מהנחת שני תצלומים של נייר זכוכית בעלי דרגות גסות שונות. הדימוי מחקה את האינסופי ובכך מטיל ספק בייצור דימויים מדעיים, בציפיות שלנו כלפיו ובאופן נרחב יותר, בשימוש בדימויים כאמצעי תעמולה. בעוד שהקפיצה לתוך הריק עשויה להתגלות מפתה, הסיכון הוא להיתקל במשטח שטוח אך לא פחות שוחק.

PHOT6 2

 

רוצים לשמוע על מחלקת הצילום שלנו? התקשרו או שלחו מייל: 
03-6887090  [email protected]

קבעו פגישת ייעוץ אישית אחד על אחד עם ראש המחלקה!

אל תשכחו לעקוב אחרינו גם באינסטגרם ובפייסבוק