תואר בתקשורת חזותית – תכנית הלימודים במחלקה לתקשורת חזותית/עיצוב גרפי לתואר ראשון במדעי הרוח של האו"פ ובוגר מנשר בתקשורת חזותית / עיצוב גרפי
"מעצב יודע שהגיע לשלמות לא כאשר אין לו מה להוסיף, אלא כאשר אין לו מה להחסיר"
תכנית הלימודים במחלקה ללימודי תקשורת חזותית ב'מנשר לאמנות' נותנת מענה מצוין לכל מי שמחפש: תואר בתקשורת חזותית או תואר בעיצוב גרפי.
תואר בתקשורת חזותית – תכנית הלימודים שלנו מאפשרת לסיים תוך ארבע שנים – לימודים לתואר B.a במדעי הרוח של האוניברסיטה הפתוחה, וכן כבוגר 'מנשר' בתקשורת חזותית.
המחלקה ללימודי תקשורת חזותית בבית הספר מנשר היא המקום בו נפגשת האמנות עם הפרקטיקה, הטקסט עם הדימוי, הטכנולוגיות החדשות עם הקלאסיות, העיצוב הגרפי עם היצירה.
מטרת לימודי התקשורת החזותית ב'מנשר' היא להקנות כלים מקצועיים ולפתח את סגנון העיצוב הגרפי והאיור, הייחודיים לכל סטודנט.
ההכרות עם מסורת תחום העיצוב הגרפי והאיור מחד, והשימוש בטכנולוגיות עכשוויות מאידך, מיצרים בסיס שיאפשר לכל סטודנט לפתח חשיבה עצמאית ומקורית, ולהיות בעל יכולת התאמה לצרכים המשתנים של שוק העיצוב.
כדי להתמצא במרחב היצירה העתידי ובעבודה מול ובתוך אמצעי התקשורת והפרסום – אנחנו מייצרים כל הזמן קורסים חדשניים בתקשורת חזותית מלמדים טכנולוגיות חדשות המשרתות את עולם העיצוב הגרפי והאיור.
גמישות המערכת מאפשרות לכל סטודנט למצוא את מקומו וייחודו.
המחלקה ללימודי תקשורת חזותית מאפשרת לכל סטודנט מרחב אישי ותמיכה טכנית באמצעות חללי עבודה נוחים ומצוידים; וכן גישה לחומרות ותוכנות מתקדמות.
הלימודים משלבים עבודה מעשית, סדנאות רעיוניות ולימודי תיאוריה.
שאלות ותשובות נפוצות במסגרת לימודי תואר ראשון בתקשורת חזותית:
למה לבחור בלימודי תקשורת חזותית עם תואר ראשון במנשר?
לימודי תקשורת חזותית במנשר ניתנים במסגרת רחבה ומקיפה של תחומים רבים ומגוונים הקשורים לתקשורת החזותית, הנושאים מועברים על ידי מיטב המרצים בארץ המתמחים כל אחד בתחומו בחומר הנלמד ובעצמם עובדים בתעשיה במשרדים מובילים.
למי מתאים ללמוד תואר בתקשורת חזותית?
הלימודים בתקשורת חזותית מתאימים לכל מי שמעוניין ללמוד ולהתמקצע ב: עיצוב גרפי, עיצוב אינטראקטיב, עיצוב אתרים, ברודקסט, איור ועוד. כדי להגיע להישגים מרשימים בתחום ולהשתלב בעולם התעשייה של התקשורת החזותית, עולם רחב ומתגמל – חובה ללמוד בבית ספר מוביל, שגם דואג לחווית לימודים מדהימה.
מה לומדים בלימודי תואר ראשון בתקשורת חזותית?
בלימודי תואר עם תעודה בתקשורת חזותית נלמדים במהלך הלימודים: יסודות איור, טיפוגרפיה, טכניקות וחומרים שונים, רישום, צילום, עק' איור, עק' אינטראקטיב, עק' בתוכנות גראפיות, עקרונות העברת מסרים ושפה גראפית, עק' קולנוע וברודקסט, עק' הדפסה, עק' מיתוג, עק' עיצוב ספרים ועוד. כל זאת, לצד פיתוח פרויקט אישי וכן לימודי היסטוריה של תולדות העיצוב והאמנות.
האם יש תנאי קבלה ללימודי תואר בתקשורת חזותית?
על המתעניין בלימודי תקשורת חזותית לעבור ראיון קבלה מקצועי אצל ראש המחלקה ולהביא עמו מספר משימות (לא קשות ולא יקרות אך כאלו מעידות על רצינות) כגון: פורטרט עצמי בכל טכניקה שבוחרים, חולצה טריקו שמייצגת את הסטודנט לעתיד, בחירת מעצב בולט והסבר על הבחירה, תיק עבודות. כמו כן, עליו לעבור ראיון אישי עם מנהל המכללה וכן לענות על ראיון בכתב.
כמה זמן נמשכים לימודי התואר?
לימודי תקשורת חזותית במנשר מתחילים משנה אחת של שלושה ימים בשבוע, וכדי לסיים עם תואר ראשון ותעודת בוגר מנשר ימשכו הלימודים לארבע שנים.
מהן אפשרויות התעסוקה לאחר לימודי תואר בתקשורת חזותית?
אפשרויות התעסוקה לאחר לימודי תקשורת חזותית במנשר הנן רבות ומגוונות, ניתן להשתלב כחלק מצוות במשרדי פרסום בתחומים השונים, וכן לעבוד באופן עצמאי במגוון הרחב העומד לרשות הבוגרים: גרפיקה, הדפס והבאה לדפוס, עיצוב גרפי, עיצוב אתרים, ux ui, עיצוב לפרסום, עיצוב אינטראקטיבי, ברודקסט, מיתוג, פרסום ספרים ומגזינים, צילום, רישום, וידיאו ותכנות עריכה מתקדמות ומעודכנות כגון פוטושופ, פלאש, אפטר אפקט ועוד.
תוכנית לימודים תואר בתקשורת חזותית:
דגשים ומטרות בשנה א'
– התוודעות לטכניקה, לשפה הוויזואלית ולחשיבה היצירתית של התקשורת החזותית
– סדנאות בסיס ברישום, בצבע, בטכניקות וחומרים, במחשוב, בתכנות פוטושופ ואילוסטרטור
– תולדות החשיבה העיצובית ורקע היסטורי של התרבות, של האמנות ושל הרעיונות
– באמצע סמסטר א' יערך שבוע יוצרים-חוקרים שיציע רעיונות והיבטים שאינם מצויים במערכת
• יש לבחור 6 סדנאות + 2 קורסים עיוניים (מנשר או או"פ)
יסודות עיצוב גרפי – שנתי, חובה
הקורס מקנה את יסודות העיצוב: קומפזיציה, הפשטה מתלת ממד לדו ממד, העברת מסר, חשיבה יצירתית, הפיכת דימוי או רעיון לעיצוב דו ממדי. בקורס יתורגלו מושגי יסוד בעיצוב: כרזה, סמל, גריד, אריזה.
יסודות טיפוגרפיה – שנתי, חובה
הטיפוגרפיה היא מאבני היסוד של תחום העיצוב הגרפי. הקורס מקנה את ההכרות הראשונית עם עיצוב טקסט: אותיות, מילה, משפט, שורה וגוש טקסט. בחלקו הראשון של הקורס תודגש חשיבות העבודה הידנית וחשיבות הצורה, הקומפוזיציה והמסר. חלקו השני של הקורס יתמקד בקשר שבין הצורה לבין התוכן עם דגש על בניית משפט, על כותרות ועל גושי טקסט.
יסודות אילוסטרטור – סמיסטריאלי, חובה
אילוסטרטור היא תכנה מובילה בכל הקשור לעיצוב גרפי, לעיצוב טיפוגרפי ולאיור. התכנה מקנה את היכולת לשלב בין תמונות לבין גושי טקסט ואת היכולת ליצור דימויים ויזואליים כמו לוגו וסמל.
יסודות פוטושופ – סמיסטריאלי, חובה
הפוטושופ היא תכנה גרפית לעיצוב ולעיבוד תמונה. נלמד יסודות בהבנת פורמטים ובעקרונות עבודה נכונים עם התכנה, עד כדי שליטה מלאה בעיצוב תמונה ובעיבודה.
טכניקות וחומרים – שנתי, חובה
הכרות עם מגוון רחב של טכניקות ציור ואיור: עפרונות, צבעי פנדה, קרוס איטשינג, צבעי מים, אקרליק שחור לבן וצבע, גואש, ציפורן ודיו, שמן ומים, עבודה על מצע שקוף, שפכטל וגלגלת, נייר דבק, אדמה וחול, טקסטורה, קרטון, סקרטשבורד, קולאז', אסמבלאז', פוטומונטאז'. כמו כן נלמד על הצבע ושימושיו לצורכי עיצוב: תורת הצבע, גלגל הצבעים, קומפוזיציה צבע, משקלים ועוד.
יסודות רישום – שנתי, חובה
הרגלי עבודה ברישום, כלים וטכניקות, הקו כיוצר תחושה, תנועה ותרגומה לקו, הקו כמתרגם של מילים ושל כותרות וכמתאר עולם, כתם וטונאליות, יחסי גודל, אפיון פורטרט, פורטרט עצמי, טבע דומם, קומפוזיציה, התבוננות, חלוקת המשטח, חללי פנים, רישום מזיכרון, נוף עירוני, טבע, סקיצה, רישום מלא, ציור בעיפרון, נפח והשטחה, הקצר, פעולה, רישום בעפרונות ובפחם.
מבוא לצילום – שנתי, חובה
מושגי יסוד בהסתכלות צילומית, הדימוי הצילומי ומשמעותו, קומפוזיציה, זווית, תאורה, הקפאה.
תרגול נושאים בצילום: אובייקט, דמות, נוף, רחוב, נושא ורקע, טבעי ומלאכותי, מטאפורה, תחושה עוד.
אמנות בעת העתיקה ובעת החדשה – שנתי, חובה
הקורס בוחן את התפתחות האמנות לאורך הדורות. הקורס יסקור בצורה תמטית או כרונולוגית את האמנות לדורותיה, ינסה להסביר כיצד נוצרים מהפכים בסגנון ובראייה, כיצד מהפכים אלו משתלבים או מושפעים מאירועים היסטוריים, חברתיים, תעשייתיים ועוד, כיצד מתקבעות אסכולות, שמות וקלאסיקות. מה אנחנו יכולים ללמוד מכך לפועלינו היום כאמנים במדיות חדשות.
מבוא לתרבות – שנתי, חובה
מבוא כללי לתחומי החברה, הפוליטיקה, התרבות, והחשיבה התיאורטית.
מיתוסים, אגדות ומונחים מרכזיים הקשורים לפסיכולוגיה, לסוציולוגיה, לפילוסופיה, לדתות ואמונות, לאתיקה ואסתטיקה.
הקניית מיומנויות בסיסיות בכתיבה עיונית שיטתית ובניתוח טקסטים.
דגשים ומטרות בשנה ב'
– שכלול השליטה בטכניקה, בשפה הוויזואלית, ובכלים להעברת מסרים
– קידום היכולות האיוריות, הטיפוגרפיות והצילומיות. תכנת פלאש ומבוא לאינטראקטיב
– הכרות עם החשיבה העיצובית במאה העשרים, וכן רקע תרבותי של האמנות ושל הרעיונות במודרניזם
– באמצע סמסטר א' יערך שבוע יוצרים-חוקרים שיציע רעיונות והיבטים שאינם מצויים במערכת
• יש לבחור 6 סדנאות + 2 קורסים עיוניים (מנשר או או"פ)
מסרים ושפה בתקשורת חזותית – שנתי, חובה
פיתוח היכולת להעביר מסר בתרגילים עיצוביים. מהות הקורס היא הרחבת היריעה בצורה/עיצוב/שפה גרפית הנשענות על מסר וההתמקדות בה. כיצד יוצרים תגובה עיצובית לאירועים הסובבים? כיצד מחדדים קשב וערנות לתכנים? וכיצד מעבירים את התכנים הלאה ומצליחים להשפיע בעזרתן?
עקרונות בטיפוגרפיה – שנתי, חובה
טקסטים גדולים ומורכבים, קשרים מופשטים לדימוי, פיתוח כתב אישי. הקורס יעסוק בשכלול עקרונות הטיפוגרפיה בעיבודם ובקידום הדיון עליהם. החל מצורתה המופשטת של האות הבודדת, ללא הקשרה הלשוני, ועד לטיפול במשמעותה של פיסקה שלמה תוך התייחסות לתוכן שלה וליכולת של הכתב להעביר מסר חזותי. התפתחות הכתב העברי, מסורות, השפעות, הקשרים. התפתחות הדפוס, קומפוזיציה, אשליות אופטיות, ועוד. בעזרת הרצאות, דיונים הגשת טקסטים והגשת עבודות ינסה הקורס להבהיר את חשיבותה של הטיפוגרפיה במערך החזותי.
עקרונות עיצוב לוגו – סמסטריאלי, חובה
פיתוח היכול לעצב לוגו מצומצם המעביר מסרים מורכבים
יסודות ברודקסט – סמסטריאלי, חובה
קורס בסיסי בעבודת המצלמה, הבנה בסטוריבורד, השוט הצילומי ושימוש בתכנת פרימייר. הקורס מבוסס בחלקו על יכולת העברת משמעות באמצעים קולנועיים.
יסודות אפטר אפקטס – סמסטריאלי, חובה
תוכנה לעיבוד סרטים ותנועה בכלל
תוכנות אינדיזיין, מיוז ועוד – סמסטריאלי, חובה
תוכנת אינדיזיין מיועדת לעיצוב טקסט המורכב מעמודים רבים ומהרגלי דפדוף, כלומר: ספרים, חוברות, מגזינים עוד.
יסודות אינטראקטיב – שנתי, חובה
מושגי יסוד באינטראקטיב ובאינטרנט: הקניית יסודות עיצוב אתרים ובממשקים שונים, עיצוב כפתורים, עיצוב בתנועה, יצירת עניין לאורך זמן, בהירות בהתנהלות, יחסי משתמש-צופה, חשיבה אינטראקטיבית, גרפיק אינטרפייס, יוזר אינטרפייס.
פורמטים בתקשורת חזותית – סמסטריאלי, חובה
עיצוב במאה העשרים – שנתי, חובה
המהפכה התעשייתית, ארטנובו וארטדקו, אוונגרד ומודרניזם עילי, עיצוב רוסי (מאוונגרד לריאליזם סובייטי), טיפו ותק"חז ברייך השלישי, פוטוריזם ופאשיזם, הסגנון הטיפוגרפי הבין לאומי, תק"חז בארה"ב 50-70, אמנות הספר, עטיפות ספרים, פתיחים לקולנוע, עיתונים, קישוט ופונקציה, אינפוגרפיקה.
עקרונות איור – סמסטריאלי, בחירה
פיתוח יכולות איור: איור בצבע, איור סדרתי (גלויות, לוח שנה ועוד) איור לטקסט (קטעי עיתונות, פרוזה ועוד), איור לכרזות ולעטיפות ספרים, סדרה בפורמט אחיד, איור בפורמט משתנה מול רפרנס, טיפול בקומפוזיציה, שילוב טקסט, פיתוח קונספט איורי ופיתוח שפה איורית מתאימה.
עקרונות רישום – שנתי, בחירה
קורס מתקדם ברישום. גם בעידן המחשב יכולת הרישום היא כלי בסיסי שחייב להשתפר כל הזמן אצל כל מעצב. הקורס יעסוק ברישום אקדמי, רישום אנטומי, תמצות, פרופורציה, קונסטרוקציה ועוד.
אמנות מודרנית – שנתי, בחירה
הזרמים הגדולים באמנות המודרנית: אימפרסיוניזם, קוביזם, פוטוריזם, קונסטרוקטיביזם, פוביזם, אקספרסיוניזם, אבסטרקט אקספרסיוניסטי ומינימליסטי, דאדא, סוריאליזם, פופ, אמנות מושגית.
עריכת מגזין – קורס מגזין סטודנטים דיגיטלי – עיוני, שנתי, בחירה
הקורס גם מרחיב אופקים וגם מכין אתכם/ן ליצירת אתר אישי.
בסמ' א' ילמדו הכלים הבסיסיים לפיתוח והפעלה של אתרים, כשבמקביל יתקיימו דיונים להתווית החזון של מגזין סטודנטים ברוח מנשר. כבר בסמ' א' נתחיל גם ליצר תוכן לפי תחומי העניין והחוזקות של כל סטודנט וסטודנטית.
בסמ' ב' יושק האתר שיהיה בנפרד מהאתר הכללי של מנשר (וקשור אליו רק כסב-דומיין). הקורס יעבור לעבודה מעשית כמערכת מגזין חיה בהובלת המנחה וביצוע הסטודנטים.
המגזין יכלול גם עבודות סטודנטים ככל שהמערכת תמצא לנכון, אבל בעיקר: עבודות שנעשו במיוחד למגזין (בכל תחומי היצירה במנשר) וכן: יצירה של תערוכות דיגיטליות, סרטוני קולנוע אנימציה ווידאו-ארט, ראיונות עם יוצרים מכל התחומים, ביקורת תערוכות, סרטים ועיצובים.
הקורס מחייב השתתפות אקטיבית ביצירה של מגזין ראשון מסוגו במכללה. הוא יתנהל בעבודה בצוותים, וכן בשיתופי פעולה עם סטודנטים שמחוץ לקורס.
מציאות רבודה – עיוני, שנתי, בחירה
חקירה וגילוי של שימושים שונים באנימציה בתחומי המדיה השונים. הכרות עם טכנולוגיות מתקדמות, ביניהן AR ליצירת אנימציה כרובד נוסף על המציאות, והשימוש שלה בעולמות המיתוג, השיווק וכן גם עולמות התצוגה והתערוכות.
שימוש בלופים אינסופיים של אנימציה למטרות מגוונות ומעניינות.
דגשים ומטרות בשנה ג'
– מיתוג ופרסום
– אינטראקטיב וברודקאסט
– העמקת בידע התכנות אינדיזיין, אילוסטרייטור, פלאש ואפטר אפקטס
– איור ועיצוב ספרי ילדים, ספרי קומיקס ועוד
– באמצע סמסטר א' יערך שבוע יוצרים-חוקרים שיציע רעיונות והיבטים שאינם מצויים במערכת
• יש לבחור 6 סדנאות + 2 קורסים עיוניים (מנשר או או"פ)
עקרונות פרסום – שנתי, חובה
הקשר בין פרינט לבין תסריט, בין פרסום לבין טלוויזיה, בין תקשורתיות לבין מקוריות. נושאים הנלמדים בקורס: הקשר בין המדיות, ניתוח אישי של הלקוח, קהלי יעד, התנהגות צרכנית, תת מודע קולקטיבי, הגדרת קונצפט, יצירת ערך מוסף.
עקרונות מיתוג – סמסטריאלי, חובה
הקורס ממחיש את הצד המעשי בפיתוח תדמית כפי שמתאפיין באמצעות: לוגו, ספר, מותג, ואתר. בקורס יינתן דגש על שימוש במשתני השוק השונים ועל העבודה מול הלקוח.
עיצוב אריזות – סמסטריאלי, חובה
בקורס נלמד כיצד ליצור סדרת מוצרים לתחומים שונים, כגון מזון, קוסמטיקה, ביגוד, ספרים ועוד. בקורס יינתן דגש על אריזה נגישה, ממוחזרת וייחודית. נלמד כיצד יוצרים אריזות לסדרת מוצרים שיש להן שייכות, אחידות גראפית, התאמה לאופיו של הצרכן וייחודיות על מדף המוצרים.
עקרונות בעיצוב אינטראקטיב – שנתי, חובה
קורס מתקדם בעיצוב ממשק אינטראקטיבי המתמקד בעיצוב לממשקים שונים: אתרים, סמארטפון, טאבלט ועוד. בקורס נלמד את כלי העיצוב העקריים ביצירת חווית משתמש וכיצד לעבוד בפורמטים דיגיטלים שונים.
תכנות נדרשות: HTML 5, פלאש, אילוסטרטור או אינדיזין.
מיתוג ואסטרטגיה – סמסטריאלי, חובה
קורס עיוני. תופעת המותגים – היבטים היסטוריים, פסיכולוגיים, פילוסופיים, סוציולוגיים, וכלכליים. המתודולוגיה על פיה בונים היום מותגים, כיצד עובד הממתג – משלב החקירה ועד לשלב ההטמעה.
פרסום ככלי לשינוי חברתי – סמסטריאלי, חובה
קורס עיוני. דרכי הפעולה של מאבקים לשינוי חברתי כפי שבאו לביטוי בתקשורת החזותית. בקורס יוצגו כלי העבודה למימוש פרויקטים פרסומיים לשינוי חברתי – תחקיר, גיוס משאבים, שיתופי פעולה עם קבוצות אחרות, יחסי ציבור, ועבודה מול תקשורת.
פורמטים – שנתי, חובה
במהלך השנה יעבדו הסטודנטים על פרוייקטים שונים ויגעו במגוון רחב של פורמטים, הן בפרינט והן במסך תוך מתן דגש על טיפוגרפיה מורכבת, התמודדות עם כמויות רבות של טקסט, עם הירארכיות מורכבות, עם עריכה צורנית אל מול עריכה תוכנית, בחירה נכונה של פורמט, התמודדות עם פרויקט רחב היקף, עבודה בזוגות ,עבודה מול דרישות לקוח, מציאת עניין עיצובי בכל חומר נתון וכן מתן יכולת ניתוח והעברת ביקורת על עיצוב, יכולת טיפול עיצובית בנושאים מורכבים, יכולת העברת מסר בצורה פרקטית ויצירתית.
עקרונות בתכנת אפטר אפקט – סמסטריאלי, בחירה
אפטר אפקטס היא תכנה המאפשרת התערבות בסרט לאחר שצולם – חיבור קטעים ממקורות שונים, עיבוד תמונה מתקדם, עריכה בשכבות ושילוב אנימציה בדו ממד,יצירת KEY FRAMES, מסכות, ויסודות אפקטים. סמ' ב' יוקדש לחשיבה עיצוביות, לבניית פרויקטים ולניהלם, להעמקה בתנועה טיפוגרפית ולקומפוזיטינג.
ברודקסט – סמסטריאלי, בחירה
קורס ביצירת תשדירים קצרים כפתיחים וכקדימונים הכוללים קטעי תשדירים בפרט. וכן כיצד ליצור קליפים ומעברונים וכיצד להשתמש בעיצוב בתוך תשדירים כחלק מאמצעי פרסום ומיתוג.
עקרונות בהדפס – שנתי, בחירה
מגוון טכניקות דפוס פשוטות ואפשרויות השילוב ביניהן ובין טכניקות איוריות נוספות. הקורס מחולק לארבעה חלקים: קסילוגראפיה, חיתוכי לינוליאום, מונוטייפ וחותמות, קולוגראפיה. יינתן דגש על פיתוח סגנון אישי לצד העמקת הלמידה של טכניקות נוספות.
איור ספרי ילדים – שנתי, בחירה
קורס המקנה את היכולת לפיתוח סגנון איור ולעבודה עם טקסט המותאם לספרי ילדים בגילאים שונים, מספרי תמונה ועד ספרים מורכבים. הקורס משלב סדנא מעשית בכיתה עם פרויקטים מול לקוח.
עקרונות עיצוב מגזין – שנתי, בחירה
עיצוב מגזין שלם הכולל: סדרת שערים, תכנית גריד, קריאות, אחידות סגנונית, צבעוניות מובחנת ומובהקת. יינתן דגש על עיצוב 'לאיי אאוט' לעמוד יחיד ולכפולת עמודים, עיצוב לוגו ועיצוב שער למגזין, עיצוב עמודי מדורים, פרסום ועוד.
במהלך הקורס יועלו לדיון ולתרגול נושאים, כגון קהל יעד ומאפייניו, בניית קונספט למגזין, החלטות טיפוגרפיות שיש לקחת, קביעת פרמטרים לדימויים ויזואליים, מסגרות, קווים ואלמנטים גראפיים נוספים.
איור ועיצוב – סמסטריאלי, בחירה
קורס המשלב פורמטים עיצוביים, כגון אריזות, כרזות וסמלים בדגש על פתרונות איוריים ועל שילוב טיפוגרפיה מאוירת.
איור לקומיקס – סמיסטריאלי, בחירה
בקורס יינתנו הכלים הבסיסים ליצירת נראטיב לפיתוח סגנון ולבניית סיפור קומיקס לקהלי יעד שונים.
אמנות פוסט מודרנית – שנתי, בחירה
העתק, הלא אמת, ג'נדר, האחר, אמן-צופה, פרסונת האמן, ייצוג, דימוי, הנראות במרחב הציבורי, אמנות פוליטית והפוליטיקה של האמנות, חתרנות, אמנות וממסד, מנגנוני הפצה ואמצעי הפצה ועוד.
תרבות עכשווית – שנתי, בחירה
הסוגיות המרכזיות המאכלסות את תחום הדעת המכונה 'לימודי תרבות'. הקורס יקנה מיומנויות של חשיבה ושל קריאה ביקורתית במסגרת השיח התרבותי בעולם: חברה, ג'נדר, פסיכולוגיה של המונים, תרבות פנאי, צרכנות, תרבות וירטואלית וחברה וירטואלית, פופולריות לעומת תרבות גבוהה ועוד.
גיימינג – שנתי
מבוא לעולם משחקי המחשב והמובייל, הכרות עם המושגים, הכללים וכללי העיצוב בעולם הגיימינג. התנסות עם תוכנת Unity ויצירת משחק אישי של כל סטודנט/ית.
דגשים ומטרות בשנה ד'
– היערכות לפרויקט הגמר בקורס המרכזי
– השלמות בטכניקה, בגיבוש השפה הוויזואלית והסגנון האישי
– סדנאות משלימות בהבאה לדפוס, בתכנות, בברודקסט וברישום ואיור
– הרחבת הידע התיאורטי בעיצוב וברקע של התרבות של האמנות ושל הרעיונות
– ליווי אישי לפרויקט הגמר על ידי יועצים חיצוניים וכן על ידי ראש המחלקה
• יש לבחור 6 סדנאות + 2 קורסים עיוניים (מנשר או או"פ)
סמינר עיצוב – שנתי, חובה
קורס מרכזי בשנה ד' לסטודנט שפועל במסלול פרסום. כל תלמיד יפתח פרויקט לפי בריף שינוסח ביחד עם מנחה הקורס (עיתון, מסע פרסום, מערכת שילוט ועוד) הסטודנט יגיע למיצוי מקסימלי של יכולותיו המקצועיות ושל יכולת הביטוי שלו. הקורס ישלב תרגילי תגובה דו שבועיים בפורמט משתנה לצד עבודה מתמשכת על הפרויקט.
הקורס ילווה גם את העוסקים בטכנולוגיות כמו: ממשקים חדשים, טלוויזיה וקולנוע, אינטראקטיבית, וירטואליות וכו'.
תיק עבודות – סמסטריאלי, חובה
בקורס זה יעבוד כל סטודנט/ית על גיוון ועיבוי תיק העבודות. בניגוד לאמן שעובד על פרויקט אחד, יחד ומיוחד, המעצב הגרפי צריך לבנות לעצמו/ה תיק עבודות מגוון שמקצועי שיוכיח שליטה בהרבה טכניקות ויכולת גמישות במגוון סגנונות.
תיאוריות עכשוויות בעיצוב ובתקשורת – שנתי, חובה
תפיסות שונות של עיצוב ותפיסות שונות של תקשורת. הבניית המציאות בתהליכי עיצוב והטמעת אובייקטים עיצוביים בתקשורת, טקסטים וז'אנרים בעיצוב התקשורת, הסתכלות פרשנית וביקורתית על עיצוב ועל הופעתו באמצעי התקשורת, פיענוח כוונות ודרכי פעולה ועוד.
עיוני בחירה ממחלקה אחרת או או"פ – שנתי, חובה
סמינר עיצוב – שנתי, בחירה
קורס מרכזי בשנה ד' לסטודנט שפועל במסלול פרסום. כל תלמיד יפתח פרויקט לפי בריף שינוסח ביחד עם מנחה הקורס (עיתון, מסע פרסום, מערכת שילוט ועוד) הסטודנט יגיע למיצוי מקסימלי של יכולותיו המקצועיות ושל יכולת הביטוי שלו. הקורס ישלב תרגילי תגובה דו שבועיים בפורמט משתנה לצד עבודה מתמשכת על הפרויקט.
הקורס ילווה גם את העוסקים בטכנולוגיות כמו: ממשקים חדשים, טלוויזיה וקולנוע, אינטראקטיבית, וירטואליות וכו'.
אינפוגרפיקה – סמסטריאלי, בחירה
ייצוג ויזואלי של נתונים, של מידע או של ידע. במהלך הקורס נתנסה בהמחשה של נתונים, של ידע , של סטטיסטיקה, נתנסה במיפוי ובהמחשה של מידע בדרך שתיצור חוויה מהנה אצל הצופה. נלמד ליצור כתבות אינפוגרפיות לצד העברת מסר אישי ומסר חברתי בעזרת אפליקציות גרפיות שונות.
גיימינג – שנתי
מבוא לעולם משחקי המחשב והמובייל, הכרות עם המושגים, הכללים וכללי העיצוב בעולם הגיימינג. התנסות עם תוכנת Unity ויצירת משחק אישי של כל סטודנט/ית.