גם וגם ומגומגם
קומדיה רומנטית הוליוודית או סרט איכות נישתי שהפך לשיחת היום בעקבות הפצתו בנטפליקס?
אנאיס ליברמן / על "סיפור נישואים" של הבימאי האמריקאי נואה באומבך.
מיום עלייתו לשידור בנטפליקס "סיפור נישואים", סרטו החדש של הבימאי האמריקאי נואה באומבך, הפך לשיחת היום. אין ספק שאם היה מדובר בעוד קומדיה רומנטית הוליוודית, המצטרפת לאחיותיה הרבות בשורת הצפייה בנטפליקס או לחלופין, בסרט "איכות" עצמאי ונישתי, הסרט לא היה זוכה לסיקור והד משמעותיים שכאלו. "סיפור נישואים" בולט בחריגותו ובהיותו סרט כלאיים שונה בנוף התכנים אותם צרכנו עד כה, דרך ענקית הסטרימינג נטפליקס.
את התופעה בה בימאי "אוטר" עצמאיים, כפי שאפשר לכנות אותם, היוצרים סרטים בהפקה והפצה של נטפליקס, ראינו לראשונה עם "רומא" (2018) של אלפונסו קוארון ועם סרטו החדש של מרטין סקורסזה, "האירי" (2019). כלומר, בימאי כמו נואה באומבך ("וודי אלן הבא", כפי שנאמר עליו לא פעם) שעד כה סרטיו, נחשבו לסרטי איכות נישתיים ואנונימיים ביחס לממדי ההפצה של נטפליקס, בין לילה הופך לנחלת הכלל.
"סיפור נישואים" למעשה הוא סיפור הגירושים של צ'ארלי ברבר (אדם דרייבר) ואשתו ניקול ברבר (סקרלט ג'והנסון). הוא, בימאי תיאטרון פרינג' בברוקלין והיא, אשתו. הכמעט מושלמת. בין היתר היא שחקנית עם פוטנציאל בלתי ממומש שלעולם לא הצליחה לפרוץ ולהגשים את חלומה בלוס אנג'לס או לבטא את שאיפותיה האומנויות, בצלו של בעלה הגאון צ'רלי. לשניים יש ילד משותף בן שמונה, הנרי (אזי רוברטסון) אשר נגרר למרכזו של המאבק גירושים מכוער בין השניים, המתרחש בין ניו יורק ללוס אנג'לס, כאשר הוריו מחליטים להתגרש וכעת נאלצים ללמוד איך לעשות זאת, למרות הרצון להישאר אנושיים.