כניסה לעולם הפרסום
רבים בעולם הפרסום מנסים להתחקות אחר המתכון לפרסומת המושלמת. במהלך "המחקר" המתמשך מזה שנים הקהל נחשף לסלוגנים קצרים אך ממכרים, לאנימציות משוגעות, וכן גם לידוענים או אנשים מן המניין שסודם טמון במוצר או בשירות מסוים. המתכון מאחורי פרסומת שמתנגנת בראש ללא הרף טמון בנמלים העמלות שעובדות מאחורי הקלעים.
הפלאנרים המגבשים אסטרטגיה פרסומית, אנשי הקריאייטיב והגרפיקאים המחיים את הקונספט, אנשי הטראפיק המעבירים מידע וחומרים בין המחלקות, והארט דיירקטורים המנצחים על התזמורת העיצובית. כדי להתחיל את הגיחה הראשונית לעולם הפרסום מומלץ לבדוק על מה מדובר.
לתכנן הצלחה – קורס פלנינג
אחד מעמודי התווך בעולם הפרסום הוא הפלנינג. עיקרו ביצוע מחקרי שוק וגיבוש אסטרטגיה שיווקית שתקדם את המסר הפרסומי. חשיבה "מחוץ לקופסא" היא נכס במיוחד כשאליה נלווים גם הכרות מעמיקה עם קהלי היעד לצד נגיעה בתחומים שונים בהם – פסיכולוגיה, סוציולוגיה, סטטיסטיקה ותקציבאות.
מסלול לימודים זה משלב בין תיאוריה להתנסות מעשית ובתומו מוגש פרוייקט גמר המעיד על הטמעת התכנים ויישומם בפועל. בארגז כליו של פלאנר מצוין יימצאו מיומנויות תרגום צרכי השוק והלקוח לכדי קמפיין ייחודי בנוף, אליהם מצטרפות גם מיומנויות גיבוש קונספט, שיווק, מיתוג, פיתוח מוצר, פרזנטציה בפני לקוח, ניהול עבודה ו-מו"מ, מחקר ומידענות וכן גם ניתוח קמפיינים וסקרים.
לעצב את העתיד- עיצוב גרפי
השתלבות בתפקיד יצירתי וביצועי במשרד פרסום עוברת דרך לימודי גרפיקה ממוחשבת. הקורסים המוצעים כיום מנתבים את המעצבים ישירות למעגל המועסקים בחברות פרסום או כפרינלסרים בעלי סטודיו. מסלול הלימוד מתפצל למספר קורסים המקנים ידע נרחב בתוכנות הגרפיקה השונות עם שימת דגש על הפן היצירתי והעיצובי. בין נושאי הלימוד מצויים:
- פוטושופ. היכרות עם שולחן העבודה וסוגי הקבצים, פיקסל מול וקטור, מניפולציות עם כלי הבחירה, הציור, היישור והתיקון (העתקה, איחוי, הרכבה, שכפול), עבודה בצבעים, בשכבות, במעברי צבע ובאפקטים, וכן גם היכרות עם תבניות עיצוב, אובייקטים חכמים טקסט ו"אקשן".
- אילוסטרייטר. לצד ההיכרות עם התוכנה, קבציה וסרגלי הכלים השונים, התוכנה מפיחה חיים בצורות בסיסיות עד מורכבות. באמצעותה ניתן להרכיב ולעצב סמלים ואיורים בטכניקות מתקדמות וב-D3.
- אינדיזיין. זו מתמקדת בעיקר ביצירת טבלאות, מסמכים מרובי דפים ועימודם, וכן גם מסגור ושילוב אובייקטים חיצוניים או צורניים- פנימיים ועריכתם. בנוסף, נלמדות מכלול הטכניקות לעבודה עם טקסט (ייבוא/ עיצוב קו/ מילוי).
- לקינוח, דפוס ועיצוב.היכרות עם מכונות וסוגי דפוס, טכניקות הפרדת צבעים, עימוד וסגירת קבצים לדפוס. בפן העיצובי נלמדים קומפוזיציות, תורת הצבע, בריף ארט ותהליך הפרסום, ועיצוב לוגו.
להיות יצירתי – לימודי קריאייטיב
מחלקת הקריאייטיב אחראית על צוות הרעיונאים (קופירייטרים) ועל הארט דיירקטורים. קופירייטר עוסק בתכנים הכתובים ועיקר תפקידו הוא תמצות הרעיון בצורה קצרה וקולעת, זאת לעומת הארט דיירקטור האחראי על הניהול האמנותי של קמפיין פרסומי שלם.
ניהול זה פירושו שילוב בין האסטרטגיה והמיתוג שגיבש הפלאנר, העיצוב החזותי של המחלקה הגרפית והמלל האיכותי של מחלקת הקופירייטינג. המסלול מקנה לבוגריו את הכלים לבניית קמפיין בעל מסר מבריק ובלתי נשכח.
בוגר לימודי קריאייטיב במסלול הרעיונאות או ניהול התוכן העיצובי נהנים מלמידה מעשית בעיקר שבתומה מתהדרים בתיק עבודות מעודכן וייצוגי. בין נושאי הלימוד נמנים:
- כתיבת תכנים
- תסריטאות (מקצוע הנלמד גם במסגרת לימודי קולנוע וטלוויזיה )
- פרינט
- שיווק חווייתי
- מחקר, אסטרטגיה ומיתוג (פלנינג)
- חשיבה קריאייטיבית
- יסודות ניהול התוכן העיצובי
- יסודות הפרסום ועיצובו
- צילום בהיבט פרסומי
- יצירת לוגו
- מדיה חברתית, אינטראקטיב, ופיתוח פורמטים ואפליקציות